Jogurt naturalny – właściwości i korzyści zdrowotne

Jogurt stanowi szybką i zdrową przekąskę, która nie tylko świetnie smakuje, lecz także intensywnie odżywia nasz organizm oraz dostarcza niezbędnych do jego prawidłowego funkcjonowania składników i wartości odżywczych. Jednak, jak to często bywa, jogurt, jogurtowi nierówny. Jak w związku z tym wybrać odpowiedni dla nas jogurt naturalny?

Jaki powinien być prawdziwy jogurt naturalny?

Producenci oferują nam szeroki wybór jogurtów, jednak wiele z nich wcale nie jest tak naturalnymi, jak wskazuje na to ich nazwa. Szukając odpowiedniego dla nas produktu, zwracajmy szczególną uwagę na jego skład, który powinien ograniczać się zaledwie do dwóch składników: mleka i bakterii. To, że na jego etykiecie widnieje magiczny napis „naturalny”, nie oznacza koniecznie, że wytwarzany jest za pomocą takich właśnie metod, a jedynie to, że nie zawiera różnego rodzaju dodatków smakowych. Kierujmy się zasadą: „im mniej składników, tym lepiej” i uważajmy na liczne „polepszacze” i substancje zagęszczające, które tylko poprawiają jego wygląd.

 

Jogurt naturalny – sojusznik naszego organizmu

Jeżeli już wybierzemy jogurt, który będzie w jak największym stopniu naturalny, doceni to nasz organizm. Włączenie go do codziennej diety przynosi liczne korzyści, takie jak:

  • zawiera duże ilości łatwo przyswajalnego wapnia, który wzmacnia nasze zęby i kości,
  • korzystnie wpływa na funkcjonowanie naszego układu pokarmowego,
  • poprawia stan naszej skóry,
  • pobudza mikroflorę jelit,
  • przyczynia się do poprawy naszej odporności,
  • jest bogatym źródłem białka,
  • zmniejsza poziom cholesterolu we krwi,
  • łagodzi objawy PMS u kobiet,
  • stanowi bogate źródło witaminy A i B, oraz fosforu, potasu i cynku

Co ważne, jogurt naturalny nie musi być spożywany samodzielnie. Jeżeli nie przepadamy za jego smakiem lub chcemy pewnego urozmaicenia, z powodzeniem możemy używać go jako dodatek do sałatek, zup, sosów, czy deserów. Możemy także samodzielnie przygotować go w domu, mając pewność wówczas, że będzie w zasadzie tak naturalny, jak tylko to możliwe.

 

O czym jeszcze warto pamiętać?

Jak już było wspomniane wcześniej, warto, aby jogurt był w jak największym stopniu naturalny. Z tego też powodu unikajmy jogurtów o zawartości 0% tłuszczu, ponieważ takie pozbawione są witamin, a wapń w nich zawarty jest znacznie gorzej przyswajalny. Jeżeli jesteśmy na diecie, możemy w zastępstwie kupować jogurt naturalny odtłuszczony, ale nie typu 0%.

Jogurt naturalny to smaczny i szybki sposób na zapewnienie sobie pełnowartościowego posiłku. Kupując go z głową, możemy cieszyć się szeregiem korzyści, które przynosi jego konsumpcja.

 

Przypisy:

Jogurt naturalny – ile jeść, by nie przesadzać – Women’s Health – 17.01.2015 [link]

 

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest

Share This